Ivana Brlić-Mažuranić počinje pisati dnevnik kao četrnaestogodišnjakinja, a iz dnevničkih tekstova možemo zaključiti da je u vrijeme Ivanina odrastanja bilo uobičajeno da djevojke upravo s četrnaest godina „ulaze“ u društveni život koji obuhvaća plesno obrazovanje, javne i privatne plesove, šetnje uz obveznu pratnju majke ili neke druge udane gospođe, društvene večeri, večernji odlazak u kazalište…
Naravno da je vrijeme djevojačkog odrastanja u velikoj mjeri obilježeno i prijateljstvom, a u svom dnevniku Ivana o svojim prijateljstvima piše uzbudljivo i entuzijastično.
Posebno se ističu dva ženska imena: češće od ostalih spominje Stellu i nažalost prerano izgubljenu Mariju, stoga je lako za zaključiti da je Ivana prema Stelli i Mariji gajila pravo prijateljstvo, iako su odgajane u „strogom“ okruženju kako je to i priličilo odgoju krajem 19. stoljeća.
Ivana je motivom prijateljstva često oplemenjivala svoja djela (i dandanas nas Regoč i Kosjenka uče vrijednostima pravog prijateljstva), ali složit ćemo se da je motiv prijateljstva prisutan i u drugim svjetski poznatim bajkama.
30. srpnja obilježava se Međunarodni dan prijateljstva, a vas pozivamo da s nama podijelite koja bajka u vama posebno budi motiv prijateljstva.